ظاهر سازمان مانند زمینه کاری شما مهم است. به همین دلیل شرکتهای برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شما تاسیس شدهاند تا بهترین بهرهوری را از فضای کاری خود داشته باشید. در یک فضای اداری طرح دیوارها و میز و صندلی اداری بیشتر از هر وسیله دیگری به چشم میآید. بنابراین لازم است برای خرید مبلمان اداری و نظیر آن دقت بیشتری به کار ببریم.
برای زیباسازی دکوراسیون شرکت خود لازم است به همه اتاقها توجه کنید. برخی از مدیران تنها به اتاقهای اصلی شرکت مانند اتاق خودشان و اتاقهای جلسه توجه میکنند. آنها باید بدانند تغییر دکوراسیون در تمامی اتاقهای کارمندان مهم است. بهتر است چیدمان هر اتاق بر اساس نوع فعالیت آنها انجام شود، اما یک شباهت در همه اتاقها حالتی یکپارچه را در ذهن مخاطب ایجاد میکند. در واقع یک مشخصه را در همه اتاقها در نظر بگیرید و آن را مشخصهای برای شرکت خود بگذارید. برای مثال میتوانید برای خرید مبلمان اداری رنگ یا مدل آن را در همه اتاقها به یک صورت انتخاب کنید.
اما یکی از نکاتی که ممکن است برای خرید وسایل اداری در نظر نگیرید، فضای مجموعه است. شما قبل از خرید هر وسیلهای باید فضای قرارگیری آن را مشخص کنید. در صورتی که فضای مد نظر شما فضای محدودی باشد، باعث میشود برای چیدمان دچار مشکل شوید. همچنین ظاهر زیبایی در نهایت ایجاد نخواهید کرد.
پیش از خرید تمامی جوانب را بسنجید. اما موضوعی که بسیار مهم است، توجه به ارگونومیک بودن صندلی و میز اداری است. شما باید راحتی کارمندان خود را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط قد و وزن آنان انتخاب خوبی داشته باشید. اما در حالت کلی مبلمانهایی هستند که با ابعاد استاندارد تولید شدهاند. اما بهتر است خرید خود را به صورت حضوری و با تست کردن انجام دهید. ممکن است مبلمان اداری دارای ویژگیهایی باشند که در تبلیغات به خوبی نمایان نشده، بنابراین شما دلیل گران قیمت بودن را ندانید، در صورتی که آن ویژگیها برای شما چندان ضرورتی ندارد.
گاهی ارزش کالایی را در برابر قیمتش میسنجیم. البته کار اشتباهی نیست. اما نباید این کار همیشگی باشد. برای یک خرید خوب باید تمامی ویژگیهای آن را در نظر بگیریم و بسنجیم و سپس برای خرید اقدام کنیم.
ضرب المثل هر چقدر پول دهی آش میخوری را حتما شنیدهاید. البته در بازار متنوع امروز برخی از سودجویان با این ضرب المثل شما را گمراه میکنند. اما این دلیل نمیشود که این مثل را مقصر بدانیم. در بازار صحیح چنین موضوعی مطرح است. قاعدتا باید این گونه باشد که جنس با کیفیت گرانتر هم باشد. اما برای سنجیدن کیفیت آن باید به نکاتی توجه کنید. برای مثال از مراکز معتبری خرید وسایل اداری خود را انجام دهید و از آنها برگه ضمانت کالا دریافت کنید.
مبلمانی که برای خرید در نظر میگیرید همه روزه مورد استفاده کارکنان قرار میگیرد. بنابراین اگر به دلیل قیمت کم یک مبلمان بی کیفیت خریداری کنید، خیلی زود باید به فکر خرید بعدی مبلمان باشید. اما در صورتی که از همان ابتدا بهترین انتخاب را داشته باشید، خیالتان از این بابت راحت میشود که تا مدتها لازم نیست هزینه مجددی برای خرید بپردازید.
زمانی که تصمیم به خرید مبلمان اداری میگیرید در واقع باید محتمل هزینههای جدیدی شوید. اما باید بدانید هدفتان از این کار چیست؟ آیا تنها هدف شما تغییر دکوراسیون است یا از نیازهای کارمندان هم باخبرید؟
زمانی که قبل از خرید نیازهای کارمندان را بسنجید یک خرید آگاهانه انجام میدهید و باعث رضایت آنها میشوید. این احساس رضایت باعث میشود که بهرهوری کارمندان شما بیشتر شود در نتیجه به هدف سازمانی خود نزدیکتر شوید.
البته با صحبت کردن با کارمندانتان ممکن است متوجه متفاوت بودن نیازهای آنان باشید. شما در نهایت باید کالایی را انتخاب کنید که برای دفتر کاری شما مناسب باشد و استانداردهای لازم را برای کارکنان در نظر بگیرد.
درباره این سایت